REBECCA BOSTRÖM

golf är inte bara pegga svinga slå.

Publicerad 2008-10-07 18:50:02 i ,

"Vår generations största upptäckt är att människan kan förändra sitt liv genom att ändra sin attityd.
Så som du tänker, blir du."

det handlar igentligen inte mkt om svingen i ett golf spel.
det är mkt tanke bakom de hela.
det är i huvudet allt händer, vi måste tänka!
MEN ..
det är på rangen, tränings rundor eller på puttengreen som du ska tänka.
på tävlingar eller en sällskapsrond är det färdigtänkt.
för det är då du ska använda minnet och komma ihåg vad du har lärt in och tänk på .
kanske möjligt vis att du kan tänka och minnas de enkla grejerna innan uppsträllningen, men när du ställt upp dig till bollen ska det i huvudet bara vara att få iväg bollen !
du ska inte ändra åndra någon teknik grej i sånna lägen .
isf, stå kvar på rangen och öva, inte spela !

men, egentligen går ju golf bara ut på att få bollen i hål.
varför göra det svårt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela