REBECCA BOSTRÖM

Sotenäs!

Publicerad 2009-04-26 20:28:03 i ,

Då är jag tillbaka hemma igen efter Sotenäs. Riktigt roligt och skönt att komma ut och spela, längtar redan till nästa tävling! 
Jag spelade riktigt bra första 18, gick på 74 (+ 3). Gjorde även en EAGLE! :D 
Så nu har jag gjort två stycken totalt.
Jag gjorde den på en par 5:a och började med att slå ut en bra drive, följt av att jag slog en 21 gradare från c. 160 meter och den landade fint på green ungefär 5-6 meter ifrån pinnen. Jag kände att det var ett riktigt bra slag och såg bara att den gick rakt mot där jag siktade. När jag kom närmare green såg jag bollen och blev skit glad. Jag tänkte, nu jäklar !
Gick upp på green och kollade ut linan och den var hyffsat rak faktiskt. Sen när jag ställer mig över bollen får jag en jäkligt skön känsla och tänker bara - den här är i ! Och visst vare så :)
Hålet efter gjorde jag birdie, hehe :) Så var tre under där ett tag, men kom in på par.
Andra 18 kom jag in i en svacka första nio och det var boggie efter boggie ... humöret blev bara sämre också. Jag kände mig helt seg och tung lixom.. kom in på en 44 (+9). Då kom jag på att jag behövde mer dricka. Jag drack hur mycket som helst och knapra i mig en hel del kex och mackor. Då kom energin tillbaka inför sista nio och jag låg +1 när det var två hål kvar och då gör jag en boggie på 17:onde hålet. Men kände att det ändå var helt okej och taggade inför sista hålet som var rätt så klurigt par 4:a.. Hade ett bra utslag och skulle spela in med en rescue. Tröck dock ut den och slog ner i ett vattenhinder brevid green :( . och då tappade jag tron som man absolut INTE får göra för att varje slag är viktigt och räknas. Tabbade till mig runt green och det slutade med en trippel ...
Blev en 85:a (+14) .
Men jag är faktiskt riktigt nöjd över min första rond så jag tog med mig den hem :)
Jag tog även med mig en snygg bränna hem också ;) haha ... en vit hand, vita fötter, t-shirt rand!


Den vita handen


Den vanliga

Idag, (söndag)  åkte jag ut till Hagge och provade greenerna som hade öppnat! Jag tror att det var alla hål utom skogshålen som hade öppnat med sommargreener. Härligt för att vara så här tidigt ! Det var ju snö för 2 veckor sen ..
Greenerna var väl långsamma och lite hoppiga men det funkade !  Jag hoppas på att dom kan få till dom i sommar så att det går att träna riktig puttning på hemmaplan.
Nu ska jag gå och titta på Whipeout, ett riktigt roligt program :) !

PUSS & KRAM


Stugan som jag och pappa bodde i på Johannesvik´s camping

Kommentarer

Postat av: Ebba

Publicerad 2009-04-27 17:03:51

Funderat på att ta av handsken lite mer :P? hihi

Postat av: Rebecca

Publicerad 2009-04-27 18:15:01

Nejnej, jag gillarT ! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela