REBECCA BOSTRÖM

Örestads GK

Publicerad 2009-04-12 21:42:16 i ,

Hello ! Nu sitter jag här i husvagnen på Örestads golfklubb. Vägen hit var faktiskt inte så lång eftersom att vi åkte ifrån Halmstad. När vi åkte ner hit åkte vi längs kusten och fick se en liten skymt av havet =).





När vi kom fram, började vi med lite käk (pastarätt). Sedan var det dags att värma upp och jag började vid rangen.
Kändes lite stelt i början, men det gör det väl speciellt efter en skapligt lång biltur. Annars funkade slagen helt okej tyckte jag. Inga större bekymmer!

Sen gick jag till putting-green och fortsatte där. Och den däremot va väl lite sådär måste jag säga.. Ingen längdkänsla alls. Men det är ju en typisk grej som man inte kan ha så höga förväntningar på nu såhär första tävlingen.
Mitt mål den här tävlingen är att ha bra "långa slag". Sen resultatet är faktiskt inte så viktigt.

Klockan 15:00 var det dags att spela in. Jag gillar banan, lite min stil sådär. Ganska rak och öppen!
Första nio hålen var mina puttar rent ut sagt KATASTROFA!!!
Men sen måste jag ha lärt mig greenerna för att sista nio gick mycket bättre, så nu är jag riktigt laddad inför morgondagen :)



Här står jag och slår över en svan faktiskt :) hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela