REBECCA BOSTRÖM

TÄVLING AVBRUTEN...

Publicerad 2010-07-29 14:48:59 i ,




Regnet kom som ett paket på posten... vi visste att det skulle komma men att det skulle komma såhär mycket de räknade nog inte många med. Greenerna här i Karlstad gjorde så att bollarna fick vattenplaning... hehe!

Jag hann spela 9 hål innan de blåste av. Efter att ha stått på rangen kvällen innan så satt järnslagen där dom skulle ! även mina drives ! Jag började bra men på andra hålet slog jag i vattnet på ett kort hål två gånger så blev en tung fyrpel... efter det blev jag grymt förbannad så skickade en drive ner i vattnet och gjorde en dubbel på nästa hål... sen började jag slappna av  och tänkte att jag kunde göra ett bra avslut på ronden iaf, några birdies..



Då blev det en birdie, två hål efter birdie igen ... sen koppsnurr för birdie!
Spelade bra golf då =)
men den ronden spelades aldrig färdigt och räknades bort... =/




Första ronden funkade mina slag inte alls.. men jag försökte ändå scora bra, jag räddade otroligt mycket på mitt grymma närspel och puttar. Det blev en 77 (+5) och en hcp sänkning med 0.4 :)  BRA JOBBAT!
Andra rundan sabbade jag till det på första nio... jag fick nog igen från första ronden, slagen fortsatte och inte fungera, och nu var även närspelet kasst! det blev en rejäl 86:a................................ Fy skäms. Låg då på 17 plats.



Karlstad GK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela