REBECCA BOSTRÖM

On the road......

Publicerad 2011-07-23 11:27:17 i ,

Hej alla glada!

Befinner mig just nu i Stockholm. Har i veckan spelat en JMI - Junior Masters Invitational på Vassunda GK.

 



36 hål spelades över en dag och jag började ganska stabilt. Jag var - 1 efter fem spelade hål. Höll i skapligt på den rätt svårspelade banan. Vinden var ett problem, och det blev ju inte lättare att banan var riktigt smal! Det var som att spela hål två på Hagge gk, alla 36 hål!
På det nionde hålet gjorde jag mitt första misstag och slog mitt utslag out..... aj då.... Men jag bet ihop och fortsatte och försökte hitta samma känsla som i början på ronden.
Men efter att ha missat några slag började jag känna mig osäker och blev för rädd för att slå igenom... på 11:an vet jag ärligt talat inte vad som hände.... jag visste inte hur man slog bollen? helt sjukt... Efter det hålet med en 9:a (+4) började jag att tappa självförtroendet. Jag försökte räta på ryggen och mina yttersta tankar sa till mig själv att, men några birdies är du tillbaka, det är lungt! men jag kände att kroppen och huvudet inte riktigt trodde på  det och längst in så sa en känsla mig att det är kört.... Sådana tankar och känslor är sjukt svåra att bryta, bryta trenden. Men tur säger jag bara att det var 36 hål som skulle spelas!
Efter första 18 var jag riktigt frustrerad på mig själv och hur jag hade spelat. Det var riktigt dåligt! En utav mina sämsta ronder.




Men på lunchen var tanken att jag skulle bryta ihop och komma igen. Ladda om batterierna och gå ut och spela och ha kul. (dock svårare när man gick med ett par riktiga tråkmånsar) menmen! Min familj gav mig ny energi och innan jag skulle gå ut igen så gick jag och pappa till rangen för att slå några järnslag för att få tillbaka självförtroendet. & det fick jag!


Nya friska 18 hål skulle spelas och efter 7 hål så var jag under par . kom in skapligt strax över par.
Gjorde sedan tyvärr bort mig på 2 hål som höjde scoren.... men ett absolut bättre spel än första 18. Jag sänkte tillochmed mitt hcp !  haha
Jag slutade som 5:a och fick lite pris. Men i det stora hela så är jag inte nöjd med tävlingen och min prestation. Nu ska jag åka till Bro Hof och se bra golf!



 Sedan hem och träna och ladda om till nästa tävling som är i Värmland, Skandia Riks!

Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela