REBECCA BOSTRÖM

Nu får det faktiskt vara slut på regn....

Publicerad 2011-03-15 21:21:53 i ,

Jajemän, idag fick vi lite mer regn. Men vad jag har hört så
tar det slut imorgon och sedan blir det runt 20 grader igen! MUMS

Fystesterna gick bra! Det var mycket rörlighet och koordination.
KUL!

Efter en god lunch som bestod av pommes och nötkött i klubbhuset var det dags för utbildning.
Utbildningen höll Peter Johansson i och han tog upp mycket lärorika saker.
Han pratade om

CHIPS
C = Bollens centrering
H = Hastighet
I = Infallsvinkel
P = Bladets position
S = Svingplan

Detta ska man ha som en mall i svingen och använda sig av.
Vi fick gå ut och testa detta, det var svårt!
Vi fick leka lite med uppställningen och slagen sedan arkivera resultaten.

Som fortsättning på eftermiddagen hade vi egen planerad träning.
På mitt schema idag stod det Wedgar - teknik.
Innan detta pass idag hade jag noll koll hur jag skulle svinga och hantera bollen.
Jag var jätte osäker på vilken teknik jag skulle använda och min känsla försvann.
Efter hjälp idag av Robin Jonsson och Johanna Ericsson så funkar mina wedgar galant!!
Verkligen jättekul!
Jag ska fortsätta jobba på detta så att jag får det som en rutin. På det sättet jag slog
wedgarna på idag är även ett jätte bra steg till min kommande full sving som jag jobbar med.



Jag och lina har hittat en favoritmaträtt redan...

Kyckling med pasta och Sweet Chili sås............. MUMS!





Bilder från en regnig dag!






Henke

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela