REBECCA BOSTRÖM

Säsongen är igång!

Publicerad 2011-03-10 17:59:19 i ,

Hej allihopa!

Nu är min golfsäsong igång igen, SKÖNT! Jag befinner mig just nu i Spanien, på ett golf område som heter Panoramica. Ni kan kika in deras hemsida, http://www.panoramicagolf.com/ .
Jag anlände Spanien i Måndags den 7 Mars tillsammans med alla golfare på mitt gymnasium. Vi är ca 25 st och det är elever från alla årskurser. Vi skall vara här i 4 veckor. Vilket jag hoppas på kommer vara grymt bra för min tävlingssäsong 2011. Precis när vi kommer hem börjar nämligen tävlingarna i södra Sverige.

Första dagen fick vi våra lägenheter och försökte göra allt som fick oss att känna sig som hemma. Efter lunch gick jag till puttningsgreenen och närspelsområdet för att testa wedgar och puttar. Greenerna tycker jag personligen är bra för att vara så här års. ++++++

Det tog ett tag innan längdkänslan fastnade. Efter ett antal minuter/timmar så fungerar puttningen oförväntat bra!!

Andra dagen var det tester och egen träning inplanerad. Testerna var 8-bolls övningen och 36:an. 8-bolls övningen är olika närspelslägen. Närmare bästämt åtta stationer. Poängen är att du ska försöka få bollen inom 3 meter, då får du poäng. Desstu närmare hålet, desstu mer poäng. Denna övning för man statestik på och kan jämföra men landslag osv.
36:an är en puttövning där du från fyra olika längder runt hålet ska spela nio varv. Resultatet skriver du ner och för statestik.

Tredje dagen var det dags för årets första 18-håls runda! Redan kvällen innan var man taggad til 1000.
Våran uppgift var att göra en "Gameplan" över två hål på banan och sedan redovisa för coatcherna.

Idag är det torsdag och det känns som att dagarna flyger förbi! Här nere är det mycket golf och vi har även fysträning varje morgon kl 07.00. Det är mesta dels för att väcka kroppen. Kanon!
Vi har även i dag gjort lite tester. Vi har gått runt två och två och utfört lite trixiga slag. Som tex. Lobba över träd, slå igenom trädgrenar, svåra puttövningar..... ja :) Riktigt roligt och lärorikt. Det är faktiskt sådana slag som kan komma ute på banan. De kan man ofta glömma bort att träna på.

Nu ska jag alldeles strax ut på en löprunda. Kommer att uppdatera så mycket som jag kan den här månaden!
Sköt om er, PUSS OCH KRAM

Här kommer även lite bilder från Spanien!


Ett vackert korthål, Panoramica golf




Utsikt från balkongen


Utsikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela