REBECCA BOSTRÖM

Sol, sol och ännu mer sol

Publicerad 2011-03-11 21:37:26 i ,

Hola!

Idag har det varit varmt och skönt här i Spanien. Klockan ringde 06:45 i morse och det var dags för morgonfys!
Efter det (lite lättare) fyspasset körde vi ettor ett extra pass med TRX




TRX


Riktigt bra träning för hela kroppen och kan användas till både hård fysträning och olika stretch övningar.

Efter en riktigt god frukost med rumspolarn Lina Axner så väntade spel på banan. Det blev 9 hål för mig idag. Vi fick i uppgift att bestämma vilken sida vi skulle landa våra utslag på. Sedan stod det koner från 100 meter och in till greenen där man skulle slå wedgar ifrån. Vi skulle räkna slag där ifrån osv.
Det gick hyffsat bra för mig! Jag hade 5/6 fairway träffar. Slog även många bra wedgar. Bäst idag var jag på att putta. Det känns som att jag har hittat känslan, vilket är jätte skönt så här tidigt på året!

Efter lunch stod det ytterligare golf på schemat. Jag tränade teknik på wedgar - järnslag - träklubbor och drives. 
Efter många slagna bollar fick jag extra hjälp av min coatch Johanna Eriksson som anlände ill Spanien igår!
Vi filmade och ändrade min uppställning till det bättre. Hon gav mig några övningar och det känns som att detta kan bli riktigt bra. Just nu känns det såklart ovant, men det ska det göra för att det är en förändring. Mycket bra!
Förut såg jag mer eller mindre ut som en hösäck i uppställningen.... HEHE.... Nu ska jag istället bak med axlarna och upp med hakan, visa lite mer attityd
   



Här kommer lite bilder ifrån dagen!
  




Kärleksparet!
Lina & Erik


Härlig golfbild på erik


Goa och Glada
Jonnie och Johan


Lina gör stretchövning


Jag laddar för drive





Ska försöka ladda upp lite filmer senare! Sköt om er alla där hemma!
Puss och kram från

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-03-12 00:21:58

Hörrö Rebecca! Får jag fixa en header åt dig? :D

Postat av: Boströmarna

Publicerad 2011-03-13 10:21:25

Åh va allt ser ut o vara hälsningar hösäckarna i Smb <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela