REBECCA BOSTRÖM

SOL VIND OCH VATTEN

Publicerad 2011-03-13 17:44:19 i ,

Hej alla goa och glada!

Vill börja med att säga..... SPANIEN ÄR UNDERBART! Trivs riktigt bra här nere =)

Idag är det en hel vecka sen vi kom hit... tiden går läskigt fort!
Igår (Söndag 12 Mars) var det spöregn....... Riktig svensk sommar om inte annat ;-)
Morgonen började med att Lina kliver ur sängen och ut i hallen - PLUMS!
Hon kliver rakt ner i massa vatten. Det hade nämligen regnat in hos oss. Hela hallgolvet var blött, enda in på vardagsrums mattan........



Med lite extra handdukar fixade vi det där galant och ingen skada skedd.


(Johans paraply gick visst sönder....)


Morgonfys blev det ändå, i regnet! Vi hade fokus på ben. Det var jobbigt må jag säga... Hej träningsvärk!
All golfträning blev inställd under dagen eftersom att det mer eller mindre regnade HELA dagen. Banan var blöt och vi fick inte beträda banan eller övningsområdet. Jag och lina tog chansen att vila och återhämta oss. Vi pluggade lite och tog det lugnt. Dagen blev extra lång och seg eftersom att man inte hade så mycket aktiviteter för sig... men tillslut blev det kväll och det var dags för Tacos med tjejerna, Lina, Elsa och Paulina! Jättemysigt!!
Efter klockan åtta ramlade det in massa golfare till vårat rum för att följa Melodifestivalen! Vi hade ingen bild.... men vi hade ljud som tur var. Vi lyssnade på alla bidrag, sedan övergick det till sällskapsspel istället. Resultatet fick vi reda på genom kontakter hemma och Aftonbladet!
ERIC SAADE!!!!! <3   ja.... jag tyckte att det var bra att han vann! Hade hoppats på Danny med In the club, men Saade va inte heller så pjåkig. Låten är helt okej!

Idag har solen tittat fram redan tidigt imorse.
Härlig morgonfys med lite joggning, balans, mage och stretch!
Dagen har bestått av skön värme. Jag skulle tippa på 18-19 grader i solen. Kjol och linne - CHECK!

På förmiddagen hade vi stationsövningar. Det var en grupp med ungefär 6-7 st personer som höll i träningen. De olika stationerna innehöll alla olika delar i spelet. Man gick från 1 meters putt till en full drive. Jätte bra övningar tyckte jag själv och alla "småledare" var fantastiskt duktiga på att förklara tydligt. Det var en ledarutbildningsuppgift vi fick i igår av Johanna Ericsson som håller i våran utbildning.



Efter lunch var det dags för tester. 8-bollsövningen, 36:an och drivetest.
Drivetestet gick bäst för mig där jag hade 11/14 fairwayträffar!  Grymt.

8-bollsövningen var svår idag och jag hade alldeles för mycket fokus på teknik. Inget målfokus alls. Det gick alltså inge bra alls.

36:an började väldigt bra men på slutet blev det svårare och svårare. Puttarna föll mer och mer. Jag avslutade iallafall med 28/36.


Nu sitter jag inne på rummet och ska alldeles strax gå ut för att köra ett styrkepass med TRX.
Jippie!!

Kan även passa på att säga att imorgon är det foursome matcher. Jag ska spela med Lina, kommer gå så bra!
Önska oss lycka till!!!




Puss och hej från

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-14 15:37:37

Kul att du trivs, trots regnet Becca !

Puss på dej !!! //Pappsen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela