REBECCA BOSTRÖM

lite kallare väder idag...

Publicerad 2012-03-20 21:19:11 i ,

Hejsan hejsan!
Idag har vi haft lite sämre väder. Det har varit kallt och blåst.
I förmiddags hade vi egen planerad träning.
Här på bilden ser ni Isabelle som tränar puttning med Maria.
Lina och Filip är lite små less på en puttövning....
Brottning som uppvärmning..
Jag och Paulina kom på att vi har ganska lika finichar...
Markus, Paulina och Felix
Special träning på rangen!
Efter lunch hade vi utbildning i 3 timmar.
Första timmen var vi med Ronnie och han gick igenom och pratade om FLOW.
Alla har vi någon gång kommit in i ett såkallat FLOW. Där vi hämnar i ett tillstånd där vi inte är riktigt medvetna om vad som händer och allt helt enkelt flyter på. Du spelar riktigt bra och kan efteråt inte alltid förklara hur det gick till.
Vi fick genomgång på hur du märker av att du är inne i ett FLOW och hur du snabbt kan komma ur det (störningar). Jättebra teoripass som vi packar med oss ner i ryggsäcken!!
Andra timmen var vi med Jonnie. Han gick i genom andra tillstånd, som tex. Stress, adrenalin, negativ känsla, positiv känsla. Vi fick prova detta praktiskt. Vi pumpade upp adrenalinet genom olika saker, hoppa runt, skrika, lyssna på hårdrock, brottas och slå varann... Sedan fick vi slå slaget!
Vi fortsatta göra detta, alltså locka fram de andra tillstånden och sedan prova slå! Det var skillnad kan jag lova.
Jättebra att kunna snabbt gå in i ett tillstånd  och ur ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela