REBECCA BOSTRÖM

Spanien fortsätter att leverera!

Publicerad 2012-03-15 21:56:40 i ,

Hej på er alla goa och glada!
Dagen började med ett fyspass 07.00... upp med tuppen!
Idag vaknade man med träningsvärk ifrån helvetet... knappt man tog sig upp sängen! men det gillar vi!!
Vi hade gruppträning idag med stationsträning.
Först hade vi puttning.
Bollstart - genom port.
Målet var att klara av tre steg.
Första steget var att sätta tio i rad genom porten.
Andra var att sätta tio i rad genom porten och få bollen att stanna inom ett visst område.
Tredje var samma fast sätta den i hålet.
Nästa övning var att läsa greener.
Maria Bodén fanns på plats och visade.
Man fick läsa en linje och sätta ut ett antal peggar där bollen skulle passera och sedan när man kände sig nöjd med peggutsättningen var det bara provputta och se om linjen var rätt läst!
Nästa stationsövning var närspel.
Det gällde att klara av "klara av övningar" i olika steg.
* Chip
* Bunker
* Lobb
* Pitch
Här har vi riggat upp landnings områden för Chip
Landningsområde för bunkerslag
Ebba chippar
För mig avslutades dagen på rangen med teknikträning med Johanna Ericsson.
Tillslut blev det en fin sving och en mysig solnedgång!
Svingvideo kommer inom kort!
GODNATT PÅ ER ALLA, puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela