REBECCA BOSTRÖM

Fått en amerikansk grandma!

Publicerad 2013-08-22 02:52:00 i

Hej alla goa och glada! Idag har varit en fantastisk dag!
Vid lunchtid idag så kom en jättegullig dam vid namn Karen och hämtade upp mig för en åktur in till stan. Karen bor vid en sjö strax utanför Tyler. Det var faktiskt Mamma som träffade henne när de satt och gjorde sina naglar tillsammans förra veckan. Karen lovade mamma att ta hand om mig och hjälpa mig med allt jag behövde!
 
Så idag visade hon runt mig i "det lite finare" området i Tyler och vi gick in på en stor Europeisk mataffär som var fantastiskt fräsch! Och affären hette just det... Fresh!
 
 
 
Det här va lite av de jag fick av Karen på affären, färskt bröd (ett som jag önskade och Karens favoritbröd som var chokladsmak!!!!)
Jättegod salami och brieost! mmmmums lyx!
 

Så jag fick en riktig studentmiddag ikväll...........................haha
 
 
 
 
 
 
Eftersom att det är ungefär 40 grader varmt här så förvarade vi maten i en stor kylväska i Karens Cadillac................... ;)
 
 
Lunch blev det på Applebees!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter den goda lunchen var det dags att göra lite nytta. Vi åkte till banken och fixade ett konto till mig här i staterna, jättebra! Skulle försöka förklara min stad och gata för damen som hjälpte mig.... hon förstod inte alls hur en stad kunde heta Smedjebacken... Nej för det första är det ingen stad utan en by sa jag.. du kan kalla den för Smith - hill............. och Kyrkogatan för Church - street................. haha dom kollade på mig och bara skratta... fatta inte varför men jajaaaa...haha
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2013-08-22 12:48:36

Åhh vad bra med en amerikansk grandma som kan stötta, fixa praktiska grejer och skjutsa! Genidrag av Malin att hooka upp med Karen.
Hoppas din roomate är trevlig, följer dig med stort intresse. Massor av kramar från faster!

Postat av: Malin Boström

Publicerad 2013-08-22 22:33:37

Tur jag träffade på Karen🙏Ta hand om dig❤kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Boström

19 årig tjej på vift i staterna! Här kan ni följa mitt liv i USA. Jag är en golfspelare som just nu befinner mig i Tyler, Texas, och pluggar på TJC, Tyler Junior College. Jag skriver om min vardag här i staterna och allt mellan himmel och jord!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela